SOMMAR

Okej, nu är det inte långt kvar till sommarlovet vilket betyder att jag måste bli klar med allt arbete. Man skjuter ju upp det hela tiden men nu så måste jag sätta igång.

Det finns så mycket roligt att göra sen på sommaren, synd att man inte kan hinna med allt. Eller ha råd vill säga.
Varför är allt så dyrt?
Pengar kan ju inte köpa lycka, så heter det ju, men för pengar kan man göra så mycket som gör en lycklig så det är ju inte riktigt sant. Fast jag menar ju inte att man blir lycklig av att ha mycket pengar, för det stämmer nog inte. Men det är vad man kan göra för pengarna, t.ex. gå på en spelning med ett bra band, hälsa på någon du tycker om som bor långt bort. Det kostar ju.
Det borde vara så mycket billigare att resa kollektivt, det tjänar ju alla på.


I sommar ska jag tatuera mig, gå på Metaltown, sommarjobba, umgås med kompisar och försöka förbreda mig inför min eventuella flytt. Jag skulle väldigt gärna vilja gå på Peace and Love, åka till Liseberg, åka till USA o.s.v.
Men allt går ju inte som sagt.

Nästa år funderar jag helt klart på att vara funktionär på en festival, får se hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0