THINK THEN ACT

Det är helt sjukt.
Jag kollade på Cribs förut på Mtv, fatta att folk har pengar eller. Och vad gör dom? Köper massa onödiga saker så som fem-sex bilar som sprider hur mycket koldioxid som helst.
De har alla tekniska prylar som man kan ha, som säkert är på 24/7. Ingen kan laga mat, de finns ju hembiträden för sånt. Lågavlönade colombianer eller filippiner.
Världen är på väg åt fel håll.

I Bangladesh jobbar männen för knappt någon lön alls, utan försäkring eller säkra arbetskläder. De bygger våra kära telemaster för Telia och Telenor i bara t-shirt och sandaler. Inte får de ha några skyddskläder inte.

Sverige har det hur bra som helst, varför gör vi inget för att stoppa sånt här? Jobba för miljön, jobba för att få bort barnarbetet och få barnen till skolan.

Jag vill inte att våran nästa generation ska leva så här. Alla borde kämpa för att andra ska ha det bra, och inte bara tänka på sig själva. Skulle jag ha råd skulle jag kämpa mot aids och allt möjligt. Men det är ju där problemet ligger, man har inte råd. Vi vanliga 'svenssons', ursäkta uttrycket, har inte råd.

Det finns så mycket att klaga på men jag ska inte dra upp mer.
Think then act.


Jag blev riktigt inspirerad till att skriva mitt miljö-arbete nu. 

Kommentarer
Postat av: Jack!

Jag håller med, helt och hållet. Måste dock påpeka att Cribs är ganska fake, MTV hyr oftast ut hus till de som ska vara med, så att det ser ut som att de lever grymt lyxigt :)

Mäktigt med blogg för övrigt :p

2008-05-18 @ 11:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0